Národní park Saguaro

Založeno: 14. října 1994

Rozloha: 37,005 ha

Historie národního parku Saguaro

Saguaro National Monument byl založen dne 1. března 1933 prezidentem Herbertem Hooverem. Dne 14. října 1994 Kongres povýšil Saguaro na národní park.

Národní park Saguaro se skládá ze dvou odlišných částí: Rincon Mountain District a Tucson Mountain District. Tucson Mountain District leží na západní straně Tucsonu, v Arizoně, zatímco Rincon Mountain District leží na východní straně Tucsonu. Obě oblasti byly vytvořeny za účelem ochrany krajiny, na které se vyskytují rostliny, podle kterých je tato oblast pojmenována: kaktus Saguaro. Je to kaktus tvořící typickou scenérii amerických pouští. Má jedlé plody a v přírodě se setkává i se sněhem. Může dorůst až 20 metrů.

Kudy do národního parku Saguaro

Západní Saguaro: Od Tucsonu na Speedway Boulevard západně na Gates Pass Road, zde musíte odbočit vpravo na Kinney Road. (nedoporučuje se pro autobusy, obytné vozy a karavany).

Východní Saguaro: Jeďte na Broadway Boulevard východně z centra města Tucson na Old Spanish Trail.

Letiště: Tucson.

Kdy se vypravit do národního parku Saguaro

Celoročně. Od října do dubna vzduch dosahuje teploty od 15 do 25°C a může klesnout pod bod mrazu přes noc. V době od května do září teplota běžně přesahuje 38°C. Červenec až září se vyznačuje krátkými, prudkými bouřkami. Kaktusy Saguaro kvetou v noci od konce dubna do června.

Turistické trasy v národním parku Saguaro:

Oblast Rincon Mountain District Hiking Trails

• Desert Ecology Trail

Délka: 0.4 km dlouhý okruh po zpevněném povrchu

Snadná procházka pouští u Javelina Wash. Značení podél cesty Vás informuje o rostlinách a zvířatech žijících v Sonorské poušti. Tato trasa je bezbariérová.

• Freeman Homestead Trail

Délka: 1.6 km dlouhý okruh

Malebná historická cesta do oblasti s prvním osídlením pouště.

• Cactus Forest Trail

Délka: 4km dlouhá jednosměrná stezka.

Snadnou procházku nabízí tato víceúčelová stezka (pro turisty, hospodářská zvířata, cyklisty) vedoucí k historickým vápencovým pecím. Od severního vstupu se jedná o 3,2km dlouhý okruh, od jižního vstupu o 3,8km dlouhý okruh.

• Mica View Loop

Délka: 3.2 km dlouhý okruh

Začátek: Mica View Picnic Area

Čas: 1 hodina

Začátek trasy vede napříč přírodní pouštní zahradou v Mica View Picnic Area.

• Loma Verde Loop

Délka: 5.5 km dlouhý okruh

Začátek: Loma Verde Trailhead

Čas: 2 hodiny

Nádherné představení systému stezek v Cactus Forest. Začátek je v Loma Verde trailhead na Cactus Forest Drive. Vede na Loma Verde Trail kolem zaniklého měděného dolu. Snadná nezpevněná trasa.

• Deer Valley Loop

Délka: 6,6km dlouhý okruh

Začátek: Wildhorse Trailhead

Čas: 2.5 hodiny

Z výchozího místa pokračujte jižně k Wildhorse Trail. Po překročení Bajada Wash si užijte výhled na vrchovinu porostlou lesem kaktusů Saguaro. Na křižovatce tří stezek odbočte doprava na Garwood Trail. Zabočte doprava na Carrillo Trail. Zde je velkolepý výhled na kaktusový les, můžete zaslechnout vodu valící se v nedalekém korytě. Pokračujte dolů z kopce a odbočte vpravo na Deer Valley Trail s výhledy na západ. Po Squeeze Pen Trail odbočte doleva a následně doprava dolů na Deer Valley Wash. Všimněte si hluboce zakořeněných stromů podél břehu. Pak odbočte doprava na Shantz Trail. Projděte porostem roztroušených velkých kaktusů Saguaro.

• Garwood Loop

Délka: 9 km dlouhý okruh

Začátek: Douglas Spring Trailhead

Čas: 4 hodiny

Z Douglas Spring Trail pokračujte k Garwood Trail a odbočte v pravo.Na křižovatce s Carrillo Trail odbočte doleva. Na konci padesátých let zde Nelson Garwood postavil ranč. Navštivte blízkou přehradu, která poskytuje vodu celý rok.

• Douglas Spring Trail to Bridal Wreath Falls

Délka: 8.4 km

Čas: 3 – 4 hodiny

Tato stezka vede od Douglas Spring Trailhead u východního konce Speedway Boulevard. Tento výlet do podhůří Rincons umožňuje hezké výhledy na Santa Catalina Mountains. Jedná se o příkrou a skalnatou stezku.

• Tanque Verde Ridge Trail

Délka: 29 km k vrcholu, 22.5 km k Juniper Basin

Pro návštěvníky hledající drsnější stezku je Tanque Verde Ridge ideální. Úžasné výhledy na Tuscon Basin a Rincon Peak jsou odměnou. Velmi strmá a skalnatá.

• Hope Camp Trail

Délka: 9 km

Čas: 3 – 4 hodin

Tato stezka nabízí výhledy na Tanque Verde Ridge a Rincon Peak. Prochází dvěma opuštěnými kempy s větrnými mlýny a zásobníky vody.

Oblast Tucson Mountain District Hiking Trails

• Desert Discovery Trail

Délka: 0.8 km

Čas: 20 minut

Začátek trasy najdete na Kinney Road, jeden a půl kilometru severozápadně od návštěvnického centra Red Hills. Můžete se zde seznámit s místními rostlinami, živočichy a ekologií Sonorské pouště.

• Valley View Overlook

Délka: 1.3 km

Čas: 30 minut

Tato stezka byla vybudována v roce 1933. Během cesty přejdete koryta řek a vystoupáte po kamenných schodech na hřeben. Výhledy z hřebenu na rozprostírající se Avra Valley a Picacho Peak na severu.

• Signal Hill Trail

Délka: 0.8 km

Čas: 20 minut

Tento krátký výstup vás vezme k mnoha starověkým petroglyfům starších více než 800 let. Cesta začíná u Signal Hill Picnic Area. Stezka stoupá po mnoha kamenných schodech. Pro někoho může být výstup obtížný.

• King Canyon Trail

Délka: 11.3 km

Čas: 4 – 5 hodin

Začátek trasy a parkoviště pro tuto stezku jsou přímo přes silnici od Arizona-Sonora Desert Museum. Od návštěvnického centra jeďte 3.5km východně po Kinney Road. První část stezky vede po staré silnici z třicátých let.

• Sendero Esperanza Trail

Délka: 10 km

Čas: 3 – 4 hodin

Stezka začíná 2km od křižovatky silnic Golden Gate a Hohokam. První kilometr vede po staré písčité důlní cestě. Následně stoupá sérií prudkých serpentýn na vrchol hřebene, kde se kříží s Hugh Norris Trail.

• Hugh Norris Trail

Délka: 16 km

Čas: 5 – 6 hodin

Jedná se nejdelší stezku v Tucson Mountain District. Stezka začíná sérií serpentýn k hřebenu, odkud je výhled na les kaktusů. Odtud stezka vede po hřebeni přes oblasti s unikátními kamennými formacemi. Odtud pokračujte sérií serpentýn na vrchol Wasson Peak, nejvyšší bod pohoří Tucson.